وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

بکارگیری پلیمرهای سوپرجاذب ویژه کشاورزی


پروژه بکارگیری پلیمرهای سوپرجاذب ویژه کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی و حمایت های دولتی در شهرستان دماوند کلید خورد. استاندار تهران یکی از محدودیت های توسعه کشاورزی را کمبود آب دانست و گفت: کشاورزی در کشور متکی به آب است و حدود ۸۰درصد آب موجود صرف کشاورزی می شود که لازم است تا علاوه بر تجهیز سیستم تحت فشار آبیاری، تدابیر علمی دیگری نیز برای توسعه این بخش مهم اتخاذ شود.

تمدن پلیمرهای سوپرجاذب ویژه کشاورزی را یکی از راه حل های کاهش مصرف آب به شیوه علمی دانست و افزود: با توجه به اینکه پلیمرهای سوپرجاذب ۵۰۰ برابر وزن خود آب مورد نیاز گیاه را ذخیره می کند و در اوج کم آبی نیاز گیاه به آب را برطرف می کند، بنابراین هیچ دغدغه ای برای خشک شدن و از بین رفتن اراضی کشاورزی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استفاده از سوپر جاذب ها تحولی انقلابی در مصرف بهینه آب ایجاد می کنند، گفت: با استفاده از این سوپر جاذب ها یک وجب زمین بدون کشت باقی نخواهد ماند.

تمدن تصریح کرد: با کمک جهاد کشاورزی استان تهران در چند نقطه از جمله دماوند، فیروزکوه، شهریار و ورامین استفاده از سوپرجاذب ها بطور آزمایشی استفاده می شود و اگر نتایج مطلوبی از آزمایش ها کسب شود، این امر تحول بسیار عظیمی در بخش کشاورزی و غنی شدن سفره های زیرزمینی ایجاد می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد