وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

طراحی نانوکامپوزیت ابرمغناطیسی برای زدودن آلاینده سرطان‌زااز خون

پژوهشگران چینی در دانشگاه «لانژو» می‌گویند که با پیشرفت صنایع جدید، آلودگی فلزات سنگین در انسان‌ها در حال افزایش است. آنها اکنون یک نانوکامپوزیت ابرمغناطیسی برای زدودن موثر یکی از این آلاینده‌ها – یون‌های کادمیوم- از خون طراحی کرده‌اند.

یون‌های کادمیوم به اندام‌ها صدمه می‌زنند و سرطان‌زا هستند. حذف این یون‌ها از خون و بافت‌ها ضروری است. موادی که در حال حاضر برای حذف این یون ها از خون انسان تحت مطالعه هستند، دارای همه ویژگی‌های لازم برای انجام این کار نیستند. آنها یا دارای قدرت انتخابگری خوب، یا مغناطش اشباع بالا، یا پخش‌شوندگی خوب در آب هستند، ولی هر سه خاصیت را با هم ندارند. این کامپوزیت جدید، که توسط «جون جین» و «جانتای ما» و همکارانشان ساخته شده است، تمام این خواص را با هم دارد.

گروه مذکور این نانوکامپوزیت – PAD-PEG-Fe3O4@PEI – را از چهار مولفه ساخته است. اولین مولفه نانوذرات اکسید آهن مغناطیسی بودند که به خاطر سمیت کم، انتخاب شدند. این گروه آنها را با پلی‌اتیلن ایمین (PEI) که به یون‌های کادمیوم پیوند می‌خورد، پوشش دادند. این پوشش همچنین شانس نانوذرات را در گیرافتادن توسط گلبول‌های قرمز خون کم می‌کند و زمان گردش آنها در خون را افزایش می‌دهد.

این پژوهشگران پلی‌اتیلن گلیکول (PEG) را به عنوان یک لنگر برای ۲٫۲- اسید دی استیک (فنیل آزاندیل) (PAD) با بار منفی به این کامپوزیت پیوند زدند تا برهم‌کنش‌های بین نانوذرات و پروتئین‌های پلاسما یا گولبول‌های قرمز را خنثی کند.

این نانوکامپوزیت‌ها به یون‌های کادمیوم موجود در خون پیوند می‌خورند و یک آهنربا برای جذب کردن کمپلکس ایجاد شده جهت زدودن آن استفاده می‌شود

این نانوکامپوزیت‌ها به یون‌های کادمیوم موجود در خون پیوند می‌خورند و یک آهنربا برای جذب کمپلکس ایجاد شده جهت زدودن آن استفاده می‌شود

گروه «جون» و «ما» در تست‌های آزمایشگاهی ۸۰ درصد یون‌های کادمیوم را در غلظت یک ppm در نمونه یک ml خون با استفاده از این کامپوزیت زدودند که در مقایسه با سایر یون‌های باردار مثبت مانند Ca+2  و Zn+2 انتخابگری خوبی داشت. از آن جایی که این کامپوزیت شدیداً ابرمغناطیسی است، جداکردن نهایی آنها آسان است.

تصور «جین» این است که این نانوکامپوزیت‌ها به یک سیاهرگ تزریق شده، به یون‌های کادمیومی موجود در خون پیوند می‌خورند و با چرخش خون در یک میدان مغناطیسی برای ربایش کمپلکس‌های نانوکامپوزیت – یون کادمیوم مغناطیسی زدوده می‌شوند. خون سم‌زدایی شده سپس به بدن برگردانده می‌شود.

این پژوهشگران جزئیات نتایج کار تحقیقاتی خود را در مجله‌ «Nanoscale» منتشر کرده‌اند.

نظرات 2 + ارسال نظر
هادی جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 00:03

دمتون گرم


مفید بود بازم تشکر

.....آی لاویو شترق شترق بای

احمدرضا شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 22:12 http://www.unstoppableblackstar.blogfa.com/

سلام دوستان
خسته نباشد وبلاگ فوق العاده ای دارید
با اجارتون من این مطلب رو با ذکر منبع تو وبلاگ انجمن پلیمر دانشگاه پیام نور تهران گذاشتم
polymertpnu.blogfa.com
اگه با این موضوع مشکلی دارید یا ناراضی هستید از طریق وبلاگ یا ایمیل خودم به من اطلاع بدید:

http://www.unstoppableblackstar.blogfa.com

ahmadreza_ahmadreza7142@yahoo.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد