وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

استفاده از لوله پلی اتیلن استاندارد درصرفه جویی مصرف آب موثر است


مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان گفت: صرفه جویی در مصرف آب در عصر کنونی امری بسیار ضروری است و استفاده از لوله های پلی اتیلن استاندارد می تواند تاثیر بسیار بالایی بر این امر داشته باشد.

فرهاد تیموری افزود: لوله های پلی اتیلن لوله هایی هستند که برای انتقال آب در زیر یا سطح زمین و همچنین در داخل و خارج ساختمان ها استفاده می شود و کاربرد آن در آب رسانی سیستم قطره ای آبیاری و جلوگیری از به هدر رفتن آب در کشاورزی بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: صرفه جویی در مصرف آب، بالا بردن عمر لوله ها با توجه به اینکه عموما در زیر خاک و تحمل فشارهای اعمالی استفاده می شود و جلوگیری از فساد آب از جمله ضرورتهای استانداردسازی در لوله های پلی اتیلن هستند.

تیموری گفت: اجباری شدن استاندارد مربوطه توسط شورای عالی استاندارد کشور به عنوان معیاری برای تأمین کیفیت لوله های پلی اتیلن گویای اهمیت بالای این موضوع در کشور است.

مدیرکل استاندارد همدان فاکتورهایی مانند ابعاد شامل اتصالات لوله ها در سیستم آبرسانی، درصد دوده شامل یکنواختی آن و حفاظت در برابر نور، نرخ جریان مذاب MFR، خلوص لوله، برگشت حرارتی و تغییرات بر اثر دما، فشار ترکیدگی و تحمل فشار و نوع ترکیدگی نقطه ای چقرمه، فشار هیدرواستاتیک در دمای ۲۰ و ۸۰ درجه سانتیگراد فشار اسمی را تحمل کند را از ویژگی‌های کیفی لوله های پلی اتیلن برشمرد.

وی اضافه کرد: نشانه گذاری شامل سایز لوله، قطر لوله، میزان PE و تاریخ و نشانی سازنده از دیگر ویژگیهای کیفی لوله های پلی اتیلن است که در صورت عدم انطباق با استانداردهای تعیین شده کیفیت لوله های پلی اتیلن را کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: طبق ماده ۹ قانون استاندارد هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران، ممنوع است.

وی افزود: اگر واحدی بدون گرفتن پروانه استاندارد اقدام به این امر کند مرتکب جرم شده و در صورت مشاهده به مراجع قضایی معرفی می شود و طبق قانون حکم حبس، جزای نقدی برای آنها در نظر گرفته می شود.

مدیرکل استاندارد همدان همچنین به معرفی واحدهای تولید لوله های پلی اتیلن دارای پروانه استاندارد در استان پرداخت و گفت: واحدهای پلاستیک سازان ملایر، سوگستر ماماهان، کاویانکار غرب، آبنوس الوند، قطراب لوله بهاران، سرکان لوله، سولار گستر غرب، کوشا پلاستیک میهن، زاگرس پلیکاهمدان، فوار گسترغرب، زرین دشت باختر، سیلاب گسترغرب، تدبیر لوله ایرانیان، نم بارش هگمتانه، هفت دژ الوند، آویژ الوند مهر، متین پلیمر همدان و آبراهه واحدهای تولیدی لوله های پلی اتیلن دارای پروانه استاندارد معتبر در استان هستند.

تیموری در پایان سخنان خود از شهروندان خواست علاوه بر توجه ویژه به استفاده از محصولات تولیدی واحدهای دارای پروانه استاندارد با مشاهده هرگونه تخلف مراتب را برای بررسی و اقدام قانونی از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان همدان اطلاع دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد