وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

اکران فیلم مستند نانو در واحد علوم و تحقیقات


فیلم مستند نانو(برگزیده جشنواره بین المللی نانو 89) به نویسندگی و کارگردانی مسعود نظام الاسلامی و به همت دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اکران شد

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات این مراسم با پیام دکتر مجید عباس پور مشاور عالی  ریاست دانشگاه آغاز شد . در متن این پیام آمده است : هزاره سوم به گونه ای آغاز شده است که با معضلات متعددی در حوزه های مختلف روبه رو است. تهی شدن منابع  حامل های انرژی فسیلی ، گرم شدن زمین  و اقلیم در اثر انتشار گاز های گلخانه ای ، بروز پدیده رقیق شدن لایه ازن در اطراف جو زمین بواسطه فعالیت های انسان در بخش صنعت ،  به مخاطره افتادن جنگل ها در اثر برداشت بی رویه از این منابع و همچنین پدیده باران اسیدی که خود نشات گرفته از بهره برداری ناپایدار منابع خدادادی است، همه و همه بیانگر آن است که انسان امروزه باید راه حل های علمی ، منطقی و پایدار را برای حل این بحران ها به کار گیرد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: در حوزه کشاورزی با توجه به ارتباط با منابع آب و خاک و همچنین نیاز بشر به تامین غذا ، این توجه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد لذا در حوزه تکنولوژی توجه به بکارگیری دانش نانو تکنولوژی در بخش کشارزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه این پیام آمده است: تهیه متون علمی که حاصل تلاش و کوشش محققین در این حوزه است و همچنین تهیه مستندات علمی به منظور آشنا نمودن عموم مردم  با این رشته از علوم و کاربرد آن در بخش کشاوری نظیر تهیه فیلم های مستند تلاش ارزنده ای است که می تواند در این حوزه راه گشا باشد.لذا ضمن تشکر و قدردانی از اساتید و دانشجویان و محققین علاقه مند که با حضور خویش و یا ارائه مقاله و سخنرانی در این رخداد مشارکت داشته اند، آرزو می نمایم که در جهت دستیابی هر چه بیشتر به نتایجی که بتوان کشور را در نیل به توسعه پایدار کمک نماید موفق باشند.

دکتر سرفرازی استاد مشاور علمی این مستند و عضو کمیته نانو وزارت کشاورزی در این مراسم گفت : کاربرد نانو در همه زمینه ها مورد توجه است . روزانه 500 محصول از فناوری نانو وارد جهان می شود.کمپانی های زیادی در جهان در زمینه نانو فعالیت می کنند و هر روز محصولی جدید را به جهانیان عرضه می دارند.

 دکتر خلیل علی محمدزاده  معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم ضمن تأکید بر ضرورت تلفیق علم و فرهنگ در فعالیت های دانشجویی گفت: تهیه و تدوین فیلم نانو کشاورزی نمونه جالبی از یک کار دانشجویی اثربخش ، متعهدانه وهنرمندانه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دانشجویان واساتید ساخت این مستند قدردانی کرد و اظهار داشت: دنیا در آستانه پیشرفت های شگرف در زمینه علوم نرم افزاری و فن آوری است و باید مانیز که الحمدلله سرعت خوبی در تولید علم پیدا کرده ایم، تلاش های خود را افزون تر نموده وبه خصوص در تبدیل علم به ثروت، قدرت وعمل بیش از بیش توفیق یابیم.

 لازم به ذکر است در این مراسم  فیلم مستند نانو کشاورزی(برگزیده جشنواره بین المللی نانو 89) به نویسندگی و کارگردانی مسعود نظام الاسلامی دانشجوی رشته گیاه پزشکی واحد علوم و تحقیقات   اکران شد و از عوامل این فیلم مستند از جمله آقایان محمد رضا بهزادی تهیه کننده ، بابک پور مهدی زنبوری دستیار کارگردان  ، حسین کریما و مهدی نظام الاسلامی به عنوان  فیلمبرداران این مستند ، احمد زالی مشاور هنری ، دکتر علیمراد سر فرازی استاد مشاور و اعضای  گروه پژوهش شامل ، صدیقه بدل پور آل هاشم ، مهسا سپاس مقدم، الهام نوروزیان ، محمد رضا کوه بر و آذین شریفیان تقدیر به عمل آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد