وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

اختراع " عایق کامپوزیتی پلی راک " توسط دانشجوی واحد علوم و تحقیق


عایق کامپوزیتی" پلی راک " توسط دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اختراع و به ثبت رسید.

حبیب عابدی دانشجوی رشته مهندسی مواد متالورژی در گفتگو با روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات در خصوص این اختراع گفت : " عایق کامپوزیتی پلی راک " ، عایق صوتی ، حرارتی و رطوبتی و دارای استحکام فشاری و کششی بالا و نیز جرم مخصوص پایین است و برای جلوگیری از اتلاف انرژی و سوخت در دیوارها و سقف بکار می رود.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر میزان مصرف سوخت و انرژی در کشور منطقی نیست و در مقایسه با کشورهای دیگر فاصله زیادی وجود دارد ادامه داد: با توجه به رشد فزاینده جمعیت جهان و محدودیت منابع انرژی شناخته شده مصرف بهینه انرژی از مسائل مهم صنعت ساختمان و پتروشیمی به شمار می رود که ذهن کارشناسان و متخصصین امر را به خود معطوف ساخته است ، از این رو نیز برآن شدیم تا با ساخت عایق چند منظوره با این عزم ملی همگام شویم.

عابدی افزود: محل سکونت و کار یکی از اولین نیازهای زندگی انسان به شمار می رود که منابع بی شماری صرف تامین و نگهداری این نیاز مهم انسانی می شود ، لذا با به کارگیری تکنولوژی کار آمد در صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی پیشرفته، می توان به شکل قابل توجهی در این هزینه ها صرفه جویی کرد.

وی تصریح کرد: برای صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده بهینه آن راه های زیادی را بشر تجربه کرده که قدیمی ترین آن دیوارهای پهن و کاهگلی بوده و امروز با مدرنیزه شدن صنعت ساختمان و سبک سازی بهترین شیوه استفاده از عایق است. عایقی که بالاترین راندمان را دارا بوده و کمترین مشکل را داشته باشد . عایقی که مقاومت حرارتی و صوتی و رطوبت باشد و در عین حال استحکام مقاومتی و ویژه به همراه انعطاف پذیری و وزن مخصوص کم را دارا باشد ، همه ی این ویژگی ها در عایق کامپوزیتی پلی راک است.

وی با اشاره به این مطلب که عایق کامپوزیتی پلی راک با توجه به ویژگی های مواد تشکیل دهنده آن می تواند نقش بسزایی در صرفه جویی انرژی در صنعت کشور بویژه صنعت ساختمان سازی داشته باشد گفت: این عایق کامپوزیتی در آزمایشات اولیه عایق ها که میتوان به تست استحکام کششی – تست ضریب حرارتی (آتش) و صوتی (اکوستیک) و تست فشار و تست رطوبت  اشاره کرد موفق بوده و در آینده نزدیک می توان تولید صنعتی آن را نیز آغاز کرد. امروزه با رشد و ترقی صنایع پتروشیمی و ساختمان میهن عزیزمان شاهد افزایش روز افزون کاربرد‌های متنوع مواد عایق در امورات مختلف هستیم.

به گفته وی اگر در کشور ما نیز سرمایه گذاری های کلان برای کاهش ضایعات انرژی صورت می گرفت و به طور مثال فقط یک سوم ساختمان های کشور عایق کاری می شدند میتوانستیم از هر سه نیروگاه یکی را خاموش و به مدار ذخیره ببریم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد