وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

نانوذرات مغناطیسی پوشش داده شده در دانشگاه صنعتی شریف تولید شد


نانوذرات مغناطیسی پوشش داده شده در دانشگاه صنعتی شریف تولید شد



پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف موفق به تولید نانوذرات مغناطیسی پوشش داده شده با پلی استر غیر‌اشباع برای کاربردهای بیولوژیکی شدند....

دکتر عبدالرضا سیم‌چی از دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی شریف که این طرح پژوهشی را با همکاری دکتر مرتضی محمودی و دکتر محمد ایمانی انجام داده است، گفت: در این طرح نانوذرات اکسید آهن با استفاده از پلی‌استرهای نوینی از خانواده پلی‌اتیلن گلیکول موسوم به پلی‌اتیلن گلیکول فومارات(PEGF) تولید شده که قابلیت شبکه‌ای شدن و ایجاد پوشش بر سطح نانوذرات را دارد.

وی افزود: ایجاد این پوشش پلیمری سبب به تعویق افتادن فرآیند حذف شده و سینیک ایجاد رادیکال آزاد را کنترل و از سوی دیگر به پایداری شیمیایی نانو ذرات کمک می‌کند.

براساس نتایج آزمایشگاهی، این پوشش به دلیل عامل‌دار بودن امکان کاربرد در رهایش کنترل‌شده داروها و مواد زیستی را داشته و می‌تواند اثر رهایش انفجاری اولیه را تا حد زیادی کنترل کند.

سیم‌چی اظهار کرد: شرکت‌های زیادی در سطح جهان، نانوذرات آهن را به مرحله تجاری رسانده‌اند، اما مواردی مانند مغناطیس پایین نانوذرات، سنتز نانوذرات با اندازه خاص و توزیع باریک، نیاز به پلیمرهای جدید با ماندگاری بالا بر سطح نانوذرات جهت افزایش زیست سازگاری، کنترل رهایش انفجاری دارو، بررسی الگوی توزیع زیستی نانوذرات و کنترل اثرهای مخرب بر چرخه سلولی به عنوان مشکل اصلی در راه تجاری‌سازی و تأیید توسط FDA باقی مانده است.

وی تاکید کرد: نانوذرات تولید شده بخشی از مشکلات عنوان شده را برطرف و راهی به سوی بومی ‌شدن این صنعت در داخل کشور برای استفاده در تشخیص و درمان بیماری‌های صعب العلاج فراهم می‌کند.

این دستاورد به کسب رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی یازدهمین جشنواره جوان خوارزمی منجر شده و نتایج آن به صورت 14 مقاله ISI، یک ثبت اختراع داخلی، یک ثبت اختراع بین‌المللی و چندین ارائه در کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی منتشر شده است.

منبع : ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد