وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

ارائه روشی برای افزایش مقاومت نانو الیاف فیلترها

ارائه روشی برای افزایش مقاومت نانو الیاف فیلترها


پژوهشگران دانشگاه گیلان با اجرای پروژه تحقیقاتی به دانش فنی ساخت چند لایه های حاوی نانوالیاف دست یافتند که این روش موجب افزایش مقامت این نوع الیاف در فیلترها می شود....

دکتر اکبر خداپرست حقی استاد گروه نساجی دانشگاه گیلان گفت: به کمک روش الکتروریسی، لایه ای بی بافت از نانو الیاف تشکیل می شود که خواص منحصر به فردی چون اندازه منافذ بسیار کوچک و تخلخل بسیار بالا دارد از این رو لایه نانو الیاف گزینه بسیار مناسبی برای کاربردهای فیلتراسیون و پوشاک محافظ است.

وی مهمترین ایراد این لایه را استحکام پایین آن دانست و اظهار داشت: بر این اساس محققان تصمیم گرفتند لایه نانو الیاف را به کمک چسبی مخصوص و طی عملیات چند لا سازی به بسترهای مورد نظر متصل کرده و کامپوزیتی حاوی این لایه موثر را تولید کنند. این کار سبب می شود تا از لایه نانوالیاف در برابر تنشها و یا ضربات محافظت بیشتری شود.

خداپرست هدف از اجرای این پژوهش را دستیابی به دانش فنی چندلاسازی لایه نانو الیاف ذکر کرد و ادامه داد: پس از تولید این نانو الیاف تستهای مختلف بر روی آن انجام شد و نتایج به دست آمده نشان داد که دمای تولید نانو الیاف چندلاسازی شده پارامتر بسیار مهمی برای ساخت این نوع کامپوزیتها است.

 

استاد گروه نساجی دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به ساخت دستگاه صنعتی تولید نانو الیاف در داخل کشور و دانشی که ما در زمینه چندلاسازی لایه نانو الیاف به دست آورده ایم امکان تجاری شدن این طرح وجود دارد.


منبع : مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد