وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

تولید نانو ذرات تیتانیا با کاربردهای آرایشی و بهداشتی

ئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی گفت: پژوهشگران این پژوهشکده موفق به تولید نانو ذرات تیتانیا و نانو اکسیدهای فلزی شدند که در صنایع رنگ، بهداشتی و آرایشی کاربرد دارد.

عباس همتی کاخکی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پژوهشگران این پروهشکده رنگهای خوراکی محلول در آب بر پایه نانوامولسیونها با خاصیت ضد سرطانی تولید کردند، افزود: نوع رنگدانه های مورد استفاده در این نانو امولسیون ها از نوع رنگ دانه های طبیعی به نام "آنتوسیانین" است که خاصیت آنتی اکسیدان دارند. 

وی آنتی اکسیدان ها را ترکیباتی دانست که باعث محافظت در برابر آسیب سلولی می‌شوند و اظهار داشت: آنتی اکسیدان‌ها در جلوگیری از بروز بیماریهای مختلف که نقش رادیکالهای آزاد در آنها محرز شده، نظیر سرطان و سکته قلبی و نیز در به تاخیرانداختن مرگ سلولی، پیری زودرس و چروکهای پوستی موثر هستند. 

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی به جزئیات این پژوهش اشاره و خاطرنشان کرد: رنگ های خوراکی محلول در آب که بر پایه نانوامولسیونها تهیه شده اند ضمن نداشتن اثرات سوء در بدن دارای مواد موثر سلامتی بخش برای مصرف کنندگان هستند.
 
همتی در خصوص کاربردهای نانوامولسیون گفت: محلولهای رنگی تولید شده به روش نانو امولسیونی می توانند به عنوان جایگزین موثری برای رنگهای سنتزی و مصنوعی که غالبا در موادغذایی سرطانزا هستند، فرآورده های دارویی و محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده شوند.
 
وی با اشاره به مزیت های این رنگهای خوراکی گفت: این قبیل رنگهای خوراکی به علت محصور شدن در سامانه های نانو امولسیونی نسبت به شرایط محیطی نامناسب نظیر نور، دما و سایر موارد کمتر حساس بوده و ویژگی های خود را از دست نمی دهند.

نظرات 1 + ارسال نظر
میلاد جمعه 17 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 23:04 http://monomer.blogsky.com

قالبت خیلی عالیه

مرسی .....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد