وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

مشخصات رنگ ها قسمت سوم

رنگ مقاوم در برابر حرارت ( نسوز)

این رنگ که بر پایه رزین های مقاوم در برابرحرارت از نوع سیلیکونی و پیگمنتهای آلومینیومی (مقاوم تا 600 درجه سیلسیوس) – و یا پودر روی – (مقاوم تا 400 درجه سیلسیوس) – جهت پوشش دهی ماشین آلات ، دستگاهها و تاسیساتی که معمولا" با حرارت های بالا در تماس می باشند مورد استفاده قرار می گیرند . مانند سیستمهای انتقال بخار و روغن داغ و….. سخت شدن رنگ فوق ابتـدا از طریق تبخیر حلال
( خشک شدن ) و سپس با راه اندازی تأسیسات گرمایی مربوطه از طریق حرارت می باشد . رنگ فوق درضخامتهای حدود 20 میکرون اعمال می شود و معمولا" فاقد لایه نهایی می باشد .

مشخصات فنی:

نوع رنگ : سیلیکونی – یک جزئی
فام : آلومینیومی
درصد مواد جامد (وزنی ) : 40-2 درصد
خشک شدن سطحی : 15 دقیقه
سخت شدن : در دمای 250 درجه سیلسیوس
ضخامت قشر خشک : 20-10 میکرون

طریقه استفاده :

بر روی سطوح کاملاً زنگ زدایی شده و فاقد هرگونه آلودگی توسط اسپری بدون هوا یا اسپری اعمال
گردد . در شرایط خاص و برای سطوح کوچک اعمال با قلم نیز میسر می باشد .
رنگ کوره ای الکید آمین

این رنگ بر پایه اختلاطی از رزین های الکید وآمینی تولید وعرضه می گردد. از خواص بسیار خوب مکانیکی مانند سختی ، انعطاف پذیری ، مقاومت ضربه و خراش و همچنین از مقاومت های مناسب رطوبتی وشیمیائی بر خوردار است . اجزاء مصرفی آن از ثبات قابل توجه نوری و حرارتی بهره مند بوده ولذا بعنوان پوشش های حفاظتی وتزئینی جهت سطوح فلزی ، مصنوعات صنعتی و خانگی بسیار مناسب می‌باشد . فرمولاسیون این رنگها بر اساس آخرین دستاورد های علمی و نتایج عملی تحقیقات کاربردی بسیار طولانی در آزمایشگاه مجهز شرکت سیکلمه و بر مبنای نیاز مصرف کننده با درجه پخت های بین C120-C 180 قابل ساخت و عرضه می‌باشد.

مشخصات فنی :

دانسیته: g/cm³ 28/1
نوع رنگ: کوره ای
براقیت : براق (85 در زاویه 60 درجه)
وزن مخصوص : g/cm³ 25/1
گرانروانی : 120 ثانیه کاپ (4) DIN 53211
نرمی ذرات : 10میکرون
میزان پوشش: m²/lit 5/12
درصد مواد جامد(درصد وزنی): 8/48
سختی : H3
چسبندگی: B5

طریقه استفاده و نگهداری :

ابتدا سطح مورد نظر را با استفــاده از روشهای متداول نظیر چربی گیری وفسفــاته کردن و سند بلاست و… عاری از هر گونه چربی وگریس و زنگ و… نمایید . سپس رنگ فوق را با تینر So - 25000N این شرکت رقیق وبا پیستوله بر روی سطح اعمال کنید . سطوح رنگ آمیزی شده را حدود 10 دقیقه جهت انجام عمل تبخیر سطحی در محیط قرارداده سپس در کوره ای به دمای 160 -180 درجه سانتیگراد قرار داده و به مدت 20 – 15 دقیقه پخت نمایید . رنگ فوق را می‌توان در محیطی سر پوشیده ودر شرایط مناسب حداکثر به مدت 12 ماه نگهداری کرد . ضمناً در صورت تقاضا جهت پاشش به روش الکترو استاتیک قابلیت هدایت الکتریکی رنگ بمیزان مورد نیاز از طرف تولید کننده تنظیم خواهد گردید .

آسترکوره‌ای الکیدآمین

این آستر بر پایه اختلاطی از رزین‌های الکیدی‌ و آمینی تولید و عرضه می‌گردد . ازخواص بسیار خوب مکانیکی مانند سختی ، انعطاف پذیری ، مقاومت درمقابل ضربه و خراش و هم چنین ازمقاومت‌های مناسب رطوبتی وشیمیائی برخوردار است . اجزاء مصرفی آن از ثبات قابل توجه حرارتی بهره‌مند بوده و لذا بعنوان پوشش‌های حفاظتی جهت سطوح فلزی ، مصنوعات صنعتی و خانگی بسیار مناسب می‌باشد . فرمولاسیون این رنگها بر اساس آخرین دستاوردهای علمی ونتایج عملی تحقیقات کاربردی بسیار طولانی در آزمایشگاه مجهز شرکت سیکلمه و بر مبنای نیاز مصرف کننده با درجه پخت در دمای بین C 120-180 قابل ساخت و عرضه می‌باشد .

مشخصات فنی:

نوع رنگ: آسترکوره ای
براقیت: مات
وزن مخصوص: g/cm³ 38/1
گرانروانی : 140ثانیه با کاپ (4)DIN 53211
نرمی ذرات: 20میکرون
درصد مواد جامد : 63
میزان پوشش: m²/lit3/11
سختی: H2
چسبندگی: B5
طریقه استفاده و نگهداری :

ابتدا سطح مورد نظر را باروشهای متداول نظیر چربی گیری و فسفاته کردن وسند بلاست و… عاری از هر گونه چربی و گریس وزنگ و … نمایید. سپس آستری فوق را با تینر مناسب این شرکت رقیق و با پیستوله بر روی سطح اعمال کنید . سطوح رنگ آمیزی شده را حدود 10 دقیقه جهت انجام تبخیر سطحی در محیط قرار داده سپس در کوره ای به دمای 160 -180 درجه سانتیگراد قرار داده و به مدت 20 - 15 دقیقه پخت نمایید . توجه کنید قبل از اعمال رنگ رویه باید قطعه آستری دار را سمباده زده سپس اقدام به تمیز نمودن سطح از بقایای بجا مانده از سمباده کاری نمود . آستر فوق را می توان در محیطی سر پوشیده و درشرایط مناسب حداکثر به مدت 12 ماه نگهداری کرد . ضمناً در صورت تقاضا جهت پاشش به روش الکترو استاتیک قابلیت هدایت الکتریکی آستر به میزان مورد نیاز از طرف تولید کننده تنظیم خواهد گردید . و همچنین بر اســــاس نیاز مشتری آستری فوق بصورت WET ON WET فرموله می شود .

لاک کوره‌ای آلکیدآمین

این محصول بر پایه رزین‌های آلکید آمین بوده و از مقاومت‌های شیمیائی و رطوبتی نسبتاً خوبی برخوردار است. این لاک دارای سختی، چسبندگی ، انعطاف پذیری ، ضربه پذیری و براقیت خوبی بوده و جهت سطوح فلزی و نیزسطوحی که از قبل رنگ آمیزی شده‌اند‌ بکار می‌رود . این لاک‌ یک جزئی بوده و با حرارت کوره سخت می شوند .
مشخصات فنی :
نوع محصول : لاک کوره ای
براقیت : درانواع براق ، نیمه‌مات ، مات
فام : لاک شفاف ودرفام‌های مختلف
گرانروانی : 120-100ثانیه باکاپ شماره 4
میزان سختی : H 3
چسبندگی : B5
خمش : بسیارخوب
تینرمصرفی : So-25000N
طریقه استفاده و نگهداری :

ابتدا سطح مورد نظر را با استفاده ازروش‌های متداول نظیر چربی‌گیری و فسفاته کردن و …عاری از هرگونه چربی وگریس وزنگ و… نمایید. سپس رنگ فوق را باتینرSo -25000N یا این شرکت رقیق و با پیستوله بر روی سطح اعمال کنید.سطوح رنگ آمیزی شده را حدود 10 دقیقه جهت انجام تبخیر سطحی در محیط قرار داده سپس درکوره‌ای به دمای 160 -180 درجه سانتیگراد قرار داده و به مدت 20 - 15 دقیقه پخت نمــــایید . لاک فوق را می‌توان در محیطی سر پوشیده و در شرایط مناسب حداکثر به مدت 12ماه نگهداری کرد .
ضمنا" در صورت تقاضا جهت پاشش به روش الکترواستاتیک قابلیت هدایت الکتریکی رنگ بمیزان مورد نیاز از طرف تولیدکننده تنظیم خواهدگردید .

رنگ کوره‌ای اکریلیک سیکلمه

رنگ کوره ای اکریلیک سیکلمه بر پایه رزین‌های ‌اکریلیک ترموست خود سخت شونده ساخته می شود و از خواص بسیار خوب ومقاومت‌های رطوبتی وشیمیائی فوق العاده برخوردارمی‌باشد . دارای سختی مناسب و انعطاف پذیری بسیار می‌باشد . ازجمله قطعـات و وسایلی که رنگ آمیـزی آنها با این رنگ توصیه می‌گردد وسایل آشـپزخانه و لوازم خانگی ماننـد یخچـال ، فریزر، ماشین لباسشوئی ، ماشین ظرفشوئی و غیره می‌باشد . مراتب بالا وخواص شیمیائی ویژه از جمله عدم صابونی شدن این رنگ باعث می‌گرددکه بعنوان رنگ رویه تزئینی توأم با ویژگی‌های خاص ضد خوردگی قابل مصرف و استفاده باشد . این رنگ دارای چسبندگی مناسبی بر روی ورقهای فلزی از نوع گالوانیزه است .

مشخصات فنی :

نوع رنگ : آکریلیک کوره ای
براقیت : براق(88 در زاویه 60 درجه)
وزن مخصوص : g/cm³25/1
گرانروانی : 155ثانیه باکاپ(4)DIN 53211
نرمی ذرات : 10میکرون
میزان پوشش: m²/lit 5/12
چسبندگی : B5
سختی : H3
درصد موادجامد(درصد وزنی): 7/61

طریقه استفاده ونگهداری:

ابتدا سطح مورد نظر را با استفاده ازروش‌های متداول نظیرچربی‌گیری و فسفاته کردن و سندبلاست و.…عاری از هرگونه چربی وگریس و زنگ و … نمایید . سپس رنگ فوق ر ابا تینر 90000-So این شرکت رقیق و با پیستوله بر روی سطح اعمال کنید. سطوح رنگ آمیزی شده را حدود 10دقیقه جهت انجام تبخیر سطحی در محیط قرار داده سپس درکوره‌ای با دمای c 180 به مدت 30 دقیقه پخت نمایید. ضمنا ً درصورت تقاضا جهت پاشش به روش الکترواستاتیک قابلیت هدایت الکتریکی رنگ بمیزان مورد نیاز از طرف تولیدکننده تنظیم خواهدگردید. رنگ فوق را می‌توان در محیطی سر پوشیده و مناسب حداکثر به مدت 12 ماه نگهداری کرد.
رنگهای سریع خشگ برپایه رزین های آلکیدی

این رنگ بر پایه رزین های آلکیدی کوتاه روغن بوده واز خواص بسیار خوب مکانیکی مانند سختی، انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر ضربه و خراش و همچنین از خواص نسبتاً خوب شیمیایی و رطوبتی برخوردار می‌باشد . اجزاء مصرفی آن از ثبات قابل توجه نوری بهره‌مند بوده و به عنوان پوششهای حفاظتی و تزئینی جهت سطوح فلزی، مصنوعات صنعتی و خانگی مناسب می‌باشند . از خواص بسیار مهم و ارزنده این رنگ ، خشک شدن سریع آن است که منجر به سهولت جابجائی قطعات رنگ‌‌آمیزی شده و در نتیجه باعث سرعت در انجام کار می‌شود .

مشخصات فنی :

دانسیته: g/cm³14/1
براقیت: براق، نیمه‌مات، مات
گرانروانی: 150 – 120 ثانیه با کاپ شماره 4
پوشش: 5/12 – 10 متر مربع بر لیتر
نرمی: 10 میکرون
زمان خشک شدن سطحی: کمتر از 5 دقیقه
زمان خشک شدن کامل و سخت شدن: 24 ساعت
سختی: H 2
چسبندگی: B 5
ضربه : P/Cm 80
درصد مواد جامد(درصد وزنی) : 3 ± 62

طریقه استفاده و نگهداری :

ابتدا سطح مورد نظر را با استفاده از روش‌های متداول نظیر چربی‌گیری و فسفاته کردن و سندبلاست و … عاری از هر گونه چربی و گریس و زنگ و … نمایید. سپس رنگ فوق را با تینر SO – 25000 N این شرکت رقیق و با پیستوله بر روی سطح اعمال کنید. رنگ فوق را می‌توان در محیطی سر پوشیده و در شرایطی مناسب حداکثر به مدت 12 ماه نگهداری کرد.

رنگ ترافیک اکریلیک

این رنگ که بر پایه رزین های اکریلیک ترمو پلاستیک تولید وعرضه می‌‌گردد دارای خواص ویژه جهت خط‌کشی جاده و استفاده روی سطوح آسفالت و بتون بوده و از مقاومتهای جوی و رطوبتی خوب برخوردار است و در حرارت متعارف سخت می‌گردد‌. ضمناً خواص مندرج در استاندارد ملی ایران بشماره 3758 را بطور کامل پوشش می‌دهد.

مشخصات فنی :

نوع رنگ: اکریلیک ترمو پلاستیک
براقیت: مات
فام: در فام های سفید ،زرد و مشکی قابل عرضه می باشد
در صد مواد جامد: 3 ± 78
گرانروانی در25درجه سانتیگراد: POISE 40 - 35
نرمی ذرات: 40 - 35 میکرون
وزن مخصوص: g/cm³5/1
زمان خشک شدن اولیه: 20 دقیقه
زمان خشک شدن کامل: 40 دقیقه
قشر خنک کننده پیشنهادی: 14- 16 MIL
رقیق کننده: 80000 SO-

طریقه استفاده و نگهداری:

ابتدا لازم است سطح مورد رنگ آمیزی آماده گردیده بطوری که فاقد هرگونه شن، گردو غبار، روغن، گازوییل و سایر مواد آلوده کننده باشد. ضمناً لازم است سطح آسفالت کاملاً خشک باشد . رنگ را با تینر مربوطه بمیزان حدود 10-5 درصد (بسته به فشار باد و نازل و نوع دستگاه پاشش ) رقیق نموده و پس از مخلوط نمودن بوسیله رنگ پاش روی سطح افقی اعمال نمایید . دمای محیط پاشش بین 20 الی 40 درجه سیلیسیوس توصیه می‌گردد و در صورت بارندگی لازم است تا خشک شدن کامل آسفالت از پاشش خودداری گردد . رنگ فوق در شرایط انبارداری مناسب و اصولی حداکثر به مدت 12 ماه قابل نگهداری می‌باشد .
رنگ ترافیک کلرو کائوچو

این رنگ که بر پایه رزین های الکید - کلرو کائوچو تولید و عرضه می‌گردد دارای خواص ویژه جهت خط کشی جاده‌ها و استفاده روی سطوح آسفالت و بتون بوده و از مقاومت‌های جوی و رطوبتی خوب برخوردار است و در حرارت متعارف سخت میگردد . ضمناً خواص مندرج در استاندارد ملی ایران بشماره 339 را بطور کامل پوشش می‌دهد .

مشخصات فنی :

نوع رنگ: الکید ـ کلروکائوچو
براقیت: مات
فام: در فام‌های سفید ، زرد و مشکی قابل عرضه می‌باشد
درصد مواد جامد: 70%
گرانروانی در C25: poise40ـ 35
نرمی ذرات: 40 ـ 35 میکرون
وزن مخصوص: g/cm³5/1
زمان خشک شدن اولیه: ماکزیمم 25 دقیقه
زمان خشک شدن کامل: ماکزیمم 60 دقیقه
قشر خشک پیشنهادی: 16ـ14 MIL
رقیق کننده: 60000SO -

طریقه استفاده و نگهداری :

ابتدا لازم است سطح مورد رنگ آمیزی آماده گردیده بطوریکه فاقد هرگونه شن ، گرد و غبار، روغن ، گازوئیل و سایر مواد آلوده کننده باشد. ضمناً لازم است سطح آسفالت کاملاً خشک باشد . رنگ را با تینر مربوطه بمیزان حدود 10ـ5 درصد (بسته به فشار باد و نازل و نوع دستگاه پاششی) رقیق نموده و پس از مخلوط نمودن بوسیله رنگ پاش روی سطح افقی اعمال نمائید‌ . دمای محیط پاشش بین 40– 20 درجه سلیسیوس توصیه می‌گردد و در صورت بارندگی لازم است تا خشک شدن کامل آسفالت از پاشش خودداری گردد .
رنگ فوق در شرایط انبارداری مناسب و اصولی حداکثر به مدت 12ماه قابل نگهداری می باشد.


آستری ضد خوردگی زینک کرومات ( سوله )

این محصول بر پایة رزینهای الکیدی بسیار مرغوب و پیگمنت‌های ضد خوردگی تولید و عرضه می‌گردد قابل استفاده روی سطوح فلزی بوده و لایة محـافظ خوبی در مقابل شرایط جوی ایجاد می‌نماید چسبندگی و مقاومت‌های این آستری بسیار مناسب است و از سرعت خشک شدن خوبی برخوردار می‌باشد بطوری‌که حدود 10 تا 12 ساعت پس از اعمال لایه اول پوشش‌دهی مجدد امکان پذیر می‌باشد .


مشخصات فنی :

نوع رنگ: آستری ضد خوردگی
براقیت: مات
زمان خشک شدن اولیه: 3 ـ2 ساعت
پوشش دهی مجدد: 12 ـ10 ساعت
گرانروانی: 2820 سانتی پوآز
ضخامت قشر خشک: 45 ـ40 میکرون
وزن مخصوص: g/cm³32/1
نرمی: 40 ـ30 میکرون
چسبندگی: B5

طریقه استفاده و نگهداری

آستری ضد خوردگی زینک کرومات را می‌توان بر روی سطوح کاملاً تمیز و عاری از هر گونه آلودگی، چربی، گریس و زنگ بصورت یک لایه و یا دو لایه اعمال کرد بطوری‌که جهت دسترسی به یک پوشش حفاظتی و ضد خوردگی زینک کرومات به عنوان لایة نهایی استفاده کرد.
این آستری ها با پیستوله و قلم‌مو قابل اعمال هستند و جهت رقیق نمودن می‌توان از تینر SO – 30000 این شرکت استفاده نمود.
آستری فوق را می‌توان در محیطی سرپوشیده و در شرایط مناسب حداکثر به مدت 12 ماه نگهداری کرد.
لاکهای سخت شونده با اسید (نیمه پلی استر)

لاکهای سخت شونده با اسید برپایه مخلوطی از رزینهای اوره فرم آلدهید و آلکیدی تولید می‌گردد و جهت رنگ آمیزی و پوشش دهی انواع مصنوعات چوبی اعم از مبلمان، پارکت و …بسیار مناسب می‌باشد . دارای سختی و انعطاف پذیری مناسب و مقاومت‌های خوب بوده و در انواع براق ، نیمه‌مات و مات قابل تولید و عرضه می باشد . این محصول دوجزئی بوده که جزء دوم را کاتالیستهای اسیدی تشکیل می دهد.

مشخصات فنی :

نوع محصول: لاک سخت شونده با اسید (نیم پلی استر)
براقیت: براق ، مات ، نیمه‌مات
فام: لاک شفاف و در فام‌های مختلف
گرانروانی: 120-100 ثانیه با کاپ 4 DIN 53211
نسبت اختلاط رنگ و کاتالیست: 10به 1وزنی
زمان نگهداری پس از اختلاط: 10ساعت
زمان خشک شدن در حرارت محیط: 25درجه سانتیگراد
خشک شدن سطحی: 40دقیقه
خشک شدن کامل: 24ساعت
دانسیته: g/cm³ 98/0

طریقه استفاده و نگهداری:


9قسمت رنگ و 1قسمت کاتالیست (10به یک وزنی) را با یکدیگر مخلوط نموده و با تینر مربوطه به ویسکوزیته دلخواه برسانید سپس خوب مخلوط نموده و پس از آماده‌سازی سطح مورد نظر که می‌بایست کاملاً تمیز و فاقد هرگونه آلودگی وگرد ناشی از سمباده باشد بوسیله قلم‌مو، پیستوله و یا رول اعمال نمائید . ضمناً در صورت نیاز می توان این محصول را بر روی سطوحی که قبلاً از سیلر نیترو سلولزی استفاده شده پس از زدودن گرد و غبار استفاده نمود . رنگ فوق را می‌توان در شرایط انبارداری مناسب ‌و مسقف حداکثر به مدت 12ماه نگهداری کرد . نظر به اینکه احتمال آزادسازی فرم آلدهید به هنگام اعمال وجود دارد حتماً‌ از تهویه مناسب و یا در فضای باز استفاده شود. ضمناً موقع استفاده در فضای بسته از هرگونه شعله یا جرقه پرهیز گردد .

رنگهای اتومبیلی الکیدی


رنگهای اتومبیلی براق سیکلمه برپایه رزین‌های الکیدی با طول روغن متوسط وپیگمنت‌های دارای کیفیت بسیارخوب در انواع فام از سفید تا مشکی تولید و عرضه می گردد. این رنگ دارای چسبندگی بسیار مناسب روی آستری های سیکلمه و هم چنین بتونه فوری و روغنی بوده و ازمقاومت‌های آب و هوائی و مکانیکی خوب برخوردار می باشد . ضمناً پیگمنت‌های بکار رفته در آن دارای ثبات نوری بسیار مناسب می باشد .


مشخصات فنی :

نوع رنگ: الکیدی اتومبیلی
براقیت: براق (90درزاویه 60درجه)
وزن مخصوص: g/cm³12/1
گرانروانی: 160-150ثانیه باکاپ(4)Din 53211
نرمی ذرات: 10میکرون
زمان خشک شدن سطحی: 3-2ساعت
زمان خشک شدن کامل: 20-18ساعت
میزان پوشش: 5/12-10 متر مربع برلیتر
درصد موادجامد(درصد وزنی): 60-52
سختی: H2
چسبندگی: B5
قابلیت خمش (در180درجه): بسیارخوب


طریقه استفاده ونگهداری:

ابتدا رنگ فوق را با تینر روغنی این شرکت SO – 30000 رقیق نموده و با پیستوله یا قلم‌مو بر روی آستری‌های هوا خشک وکوره‌ای یا بر روی بتونه سمباده خورده اعمال کنید . توجه داشته باشید که قطعات رنگ آمیزی شده جهت خشک شدن درمحیطی مناسب و عاری از هرگونه آلودگی و گرد و غبار قرار گیرند . رنگ فوق در شرایط انبارداری مناسب و مسقف حداکثر تا 12ماه قابل نگهداری است .


آستری های اتومبیلی آلکیدی

آستری‌های اتومبیلی سیکلمه بر پایه رزین‌های الکیدی با طول روغن متوسط و پیگمنت‌های دارای کیفیت بسیارخوب درانواع فام ازسفید تا مشکی تولید وعرضه می گردد . این آستری دارای چسبندگی بسیار مناسب روی سطوح فلزی و فولادی بوده و از مقاومت‌های آب و هوائی و مکانیکی خوب بر‌خوردار است . ضمناً آستری فوق دارای خاصیت سمباده خوری بسیار خوب می باشد .

مشخصات فنی :

نوع رنگ : آستری الکیدی اتومبیلی
براقیت : مات
وزن مخصوص : g/cm³54/1
گرانروانی : 180ثانیه باکاپ(4)DIN 53211
نرمی ذرات : 18 میکرون
زمان خشک شدن سطحی : 15 دقیقه
اعمال رنگ رویه : حداقل پس از 45 دقیقه
میزان پوشش : 5/12 مترمربع بر لیتر

طریقه استفاده ونگهداری :

ابتدا آستری فوق را با تینر روغنی این شرکت SO – 30000 رقیق نموده و با پیستوله یا قلم‌مو بر روی سطوح آهنی و فولادی از قبل سمباده خورده و عاری از هرگونه آلودگی اعمال کنید . توجه داشته باشید که قطعات رنگ آمیزی شده جهت خشک شدن درمحیطی مناسب و عاری از هرگونه آلودگی وگرد و غبار قرار گیرند . آستر فوق در شرایط انبارداری مناسب و مسقف حد اکثر تا 12ماه قابل نگهداری است .

 

جلای آلکیدی اتومبیلی

جلای اتومبیلی این شرکت بر پایه رزین‌های آلکیدی بوده و دارای چسبندگی و براقیت بسیارخوب می باشد و ازسختی ‌و قابلیت انعطاف بسیار بالایی برخوردار است این جلا را می توان برروی سطوح رنگ آمیزی شده بکاربرد .

مشخصات فنی :

نوع جلا : آلکیدی
براقیت : براق
گرانروانی : 150-80ثانیه
زمان خشک شدن سطحی : حداکثر 2ساعت
زمان خشک شدن کامل : 16ساعت
قابلیت انحناء : بسیارخوب
مقاومت دربرابرضربه : P/CM 60

طریقه استفاده ونگهداری :

لاک را با تینر روغنی این شرکت رقیق نموده سپس بوسیله پیستوله بر روی سطوح رنگ آمیزی شده
اعمال نمائید . این لاک را می‌توان درانبارهای مسقف با شرایط مناسب دمایی حداکثر به مدت 12ماه نگهداری نمود .
ضد رنگ اتومبیلی

این رنگ بر پایه رزین‌های الکیدی ، پیگمنت ضد خوردگی واکستندرهای مناسب تهیه می‌گردد . نوع و میزان مواد جامد انتخابی در این آستری از ویژگی‌های آن بوده و در ضخامت حدود 50 میکرون قشر رنگ لایه محافظ خوبی راروی سطوح فولادی (آهنی) ایجاد می نماید . از این آستری به عنوان لایه زیرین جهت تعمیر و رنگ آمیزی مجدد بدنه خودرو می توان استفاده نمود.

مشخصات فنی :

نوع رنگ: آستری
براقیت: مات
وزن مخصوص: g/cm³ 33/1
گرانروانی: 180ثانیه با کاپ (4)DIN 53211
پوشش: 6/15 متر مربع برلیتر
زمان خشک شدن سطحی: 1ساعت
پوشش دهی مجدد: 10-8 ساعت

طریقه استفاده ونگهداری :

آستری ضد خوردگی اخرایی ‌را می‌توان بر روی سطوح فولادی (آهنی) کاملاً تمیز و عاری از هرگونه آلودگی، چربی، گریس، زنگ‌ و… به کار برد . این آستری‌ها را با تینر روغنی SO – 30000 رقیق و با پیستوله یا قلم‌مو اعمال کنید . سطوح رنگ آمیزی شده را در محیطی مناسب و عاری از هرگونه آلودگی جهت خشک شدن اولیه و پوشش دهی مجدد قرار دهید . آستری فوق را می‌توان در محیطی سرپوشیده و در شرایط مناسب حداکثر به مدت 12ماه نگهداری کرد .

رنگهای براق آلکیدی سیکلمه

این رنگها بر پایه رزین‌های آلکیدی ساخته شده و در انواع فام از سفید تا مشکی قابل عرضه می‌باشد‌ . دارای براقیت بسیار خوب ، مقاومتهای مناسب در برابر شرایط جوی و رطوبتی بوده و ازثبات نوری قابل توجهی برخوردار است‌. حلالهای مصرفی در آن عمدتا‍‍‍‍‍‌ً آلیفاتیک بوده و در صورت استفاده صحیح فاقد آثار سوء زیست محیطی می‌باشد . رنگ فوق قابل استفاده روی سطوح فلزی ، چوبی ، سیمانی و گچی جهت مصارف داخل و خارج ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد . جهت مصرف روی سطوح فولادی اعمال یک لایه آستری الکیدی اخرائی حتی الامکان توصیه می گردد .


مشخصات فنی :

براقیت : براق (85 در زاویه 60 )
گرنروانی : 95-80 کربس
نرمی ذرات : 10 میکرون
زمان خشک شدن سطحی : حدود سه ساعت
زمان خشک شدن کامل : 24-16 ساعت
میزان پوشش : 5/12 مترمربع برلیتر
رنگ آمیزی مجدد: حدود 10 ساعت
طریقه استفاده و نگهداری :
ابتدا سطح را عاری از هرگونه آلودگی و چربی نمایید سپس رنگ را با تینر SO – 30000 این شرکت رقیق نموده و با پیستوله و یا قلم مو اعمال کنید توجه داشته باشید که قطعات رنگ آمیزی شده را در محیطی مناسب و عاری از آلودگی و گرد و غبار جهت خشک شدن قرار دهید .
رنگ فوق را می توان در انبارهای مسقف و در شرایط مناسب حد اکثر به مدت 12 ماه نگهداری کرد.

 

رنگ‌های الکیدی مات سیکلمه

این رنگها برپایه رزین‌های الکیدی ساخته شده ودر انواع فام ازسفید تا مشکی قابل عرضه میباشد . دارای مقاومت‌های مناسب دربرابرشرایط جوی ورطوبتی بوده وقادرند سطوح مات بسیار زیبایی را بوجود آورند . حلال‌های مصرفی درآن عمدتاً آلیفاتیک بوده و درصورت استفـــاده صحیح فاقد آثار سوء زیست محیطی
می باشند . رنگ فوق قابل استفاده روی سطوح فلزی ،چوبی،سیمانی وگچی بوده و جهت مصارف داخل وخارج ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد . جهت مصرف روی سطوح فولادی اعمال یک لایه آستری الکیدی اخرائی حتی الا مکان توصیه می گردد.

مشخصات فنی :

دانسیته: g/cm³ 52/1
براقیت : مات
گرانروانی : 105-90 کربس
نرمی ذرات : 25-20میکرون (ماکزیمم)
زمان خشک شدن سطحی : حدود دو ساعت
زمان خشک شدن کامل : 24-16ساعت
میزان پوشش: 5/12 متر مربع بر لیتر
رنگ آمیزی مجدد: حدود 10 ساعت
درصد مواد جامد: 2 +/- 77

طریقه استفاده ونگهداری :

ابتدا سطح را عاری از هرگونه الودگی وچربی نماییدسپس رنگ را با تینر SO – 30000 این شرکت رقیق نموده وبا پیستوله ویا قلم مو اعمال کنید . توجه داشته باشیدکه قطعات رنگ آمیزی شده را درمحیطی مناسب وعاری آلودگی وگرد وغبار جهت خشک شدن قرار دهید .
رنگ فوق را می توان در انبارهای مسقف و در شرایط مناسب حداکثربه مدت 12ماه نگهداری کرد .

ضد زنگ

این رنگ بر پایه رزین‌های الکیدی، پیگمنت‌های ضد خوردگی واکستندرهای مناسب تهیه می‌گردد . نوع و میزان مواد جامد انتخابی در این آستری از ویژگی‌های آن بوده و در ضخامت حدود50 میکرون قشر لایه محاظ خوبی را روی سطوح فولادی (آهنی) ایجاد می نماید . از این آستری جهت مصارف ساختمانی میتوان استفاده نمود.

مشخصات فنی :

نوع رنگ: آستری
براقیت: مات
وزن مخصوص: g/cm³ 33/1
گرانروانی: 180ثانیه با کاپ (4)DIN 53211
پوشش: 6/15 متر مربع بر لیتر
زمان خشک شدن سطحی: 1ساعت
پوشش دهی مجدد: 10-8ساعت


طریقه استفاده ونگهداری :

آستری ضد خوردگی اخرایی الکیدی رامی توان بر روی سطوح فولادی (آهنی) کاملا ً تمیز و عاری از هرگونه آلودگی ، چربی، گریس ، زنگ و… به کاربرد . این آستری‌ها را با تینر روغنی 30000 - SO دقیق و با پیستوله یا قلم‌مو اعمال کنید . سطوح رنگ آمیزی شده را درمحیطی مناسب و عاری از هرگونه آلودگی جهت خشک شدن اولیه و پوشش دهی مجدد قراردهید . آستری فوق رامی‌توان در محیطی سرپوشیده و در شرایط مناسب حداکثر به مدت 12ماه نگهداری کرد .
جلای هوا خشک آلکیدی

جلای ساختمانی این شرکت بر پایه رزینهای آلکیدی بوده وبه صورت براق ، نیمه‌مات ومات قابل عرضه می‌باشد واز چسبندگی وقابلیت انعطاف وسختی خوبی برخوردار است . این جلا را می توان بر روی سطوح چوبی ( بغیر ازکفپوشهای چوبی ونیمکت های آزمایشگاهی ) ویا بر روی سطوحی که از قبل رنگ آمیزی شده‌اند بکار برد.

مشخصات فنی :

نوع جلا: آلکیدی‌
براقیت: براق، نیمه مات، مات
گرانروانی: 150-80 ثانیه با کاپ (4) DIN 53211
زمان خشک شدن سطحی: 4-2ساعت
زمان خشک شدن کامل: 16ساعت
قابلیت انحناء: بسیارخوب
چسبندگی : B5

طریقه استفاده و نگهداری :

ابتدا لاک رابا تینر روغنی رقیق نموده سپس برروی سطوح مورد نظر که می‌بایست کاملاً تمیز باشد بوسیله قلم‌مو، رول ویا پیستوله اعمال نمائید . این لاک را می توان در انبارهای مسقف با شرایط مناسب دمایی ، حد اکثر به مدت 12ماه نگهداری نمود.
رنگ استخری سیکلمه

رنگ استخری سیکلمه که بر پایه رزین های اکریلیک ترمو پلاستیک ساخته می شود جهت سطوح استخرهای شنا و هم جنس استخرها و حوضچه‌های پرورش‌ماهی مناسب می‌باشد . این رنگ بطور معمول در فام آبی عرضه می گردد و در صورت نیاز قابل عرضه در هر فام دیگری می‌باشد . از چسبندگی مناسب روی سطوح بتونی برخوردار است ومقاومت رطوبتی فوق العاده آن باعث دوام آن درون آب می باشد .

مشخصات فنی :

نوع رنگ: اکریلیک ترمو پلاستیک
براقیت: مات
در صد مواد جامد: 75-79 %
گرانروانی در C 25 درجه: پوآز 40-35
نرمی ذرات: 35-40 میکرون
وزن مخصوص: g/cm³ 5 /1
زمان خشک شدن اولیه: 20-30 دقیقه
رقیق کننده: 81000 – SO

طریقه استفاده و نگهداری:

جهت بهره گیری از مقاومت‌های این رنگ لازم است به آماده سازی سطح قبل از اعمال رنگ توجه کافی مبذول گردد‌ . سطوح صاف و صیقلی بتونی را پس از تمیز نمودن از گردو خاک و بویژه املاح محلول در آب که در بتون معمولا وجود دارد و بصورت شوره پس از چندی نمایان می‌گردد و سپس شستشو با آب تمیز رنگ آمیزی نمائید . بدیهی است در صورتیکه استخر مورد نظر قبلاً رنگ آمیزی شده و بقایای رنگهای قبلی بصورت پوسته موجود می باشد حتماً می‌بایست بوسیله سندبلاست یا برس فولادی تمیز گردد . دو دست رنگ آمیزی در فاصله 48 ساعت توصیه میگردد . رنگ فوق را می توان در محیطی سر پوشیده و در شرایط مناسب حد اکثر به مدت 12 ماه نگهداری کرد.

رنگ پلاستیک

این رنگ بر پایه کوپلیمرهای امولسیونی وینیل استات میباشد . دارای چسبندگی بسیار خوب بر روی سطوح سیمانی – آجری و آردواز و سطوح داخلی ساختمان از قبیل دیوارهای گچی می باشد و نیز از مقاومتهای آب و هوایی و مکانیکی خوبی برخوردار است.


مشخصات فنی:

نوع رنگ: پلاستیک
براقیت: مات
وزن مخصوص: g/cm³ 48/1
گرانروانی: CP 13740
نرمی ذرات: 40 – 35 میکرون
زمان خشک شدن سطحی: 20 دقیقه
زمان خشک شدن کامل: 24 ساعت
میزان پوشش: 8 -10 متر مربع


طریقه استفاده و نگهداری :


ابتدا رنگ فوق را با آب رقیق نموده و با پیستوله یا قلم مو بر روی سطوح کاملاً تمیز اعمال نمایید .قبل از اعمال حفره های میخ و ترکها را با بتونه پرکنید . رنگ فوق را می توان در انبارهای مسقف و با شرایط مناسب دمایی حد اکثر به مدت 12 ماه نگهداری کرد .


تینر های صنعتی

تینرهای صنعتی شرکت سیکلمه جهت رقیق نمودن رنگ‌های صنعتی به کار می‌رودکه بسته به نوع سیستم رنگ فرموله شده و شامل هیدروکربورهای آروماتیکی نظیر تولوئن، زایلین و …حلال‌های کتونی، اَستات‌ها الکل‌ها ، اِسترها وحلال‌های چندگانه و متنوع نظیر دی متیل اَستامید و غیره می‌باشند . ازاین تینر‌ها جهت رقیق نمودن رنگ‌های کوره‌ای آلکیدآمین ، رنگ‌های اکریلیک ترموست ، اپوکسی دو جزئی ، واش پرایمر صنعتی ، رنگ‌های ترافیک ، رنگ های استخـــری ، لاک‌ها ، آستــری‌های ضدخوردگی وغیره استفـــاده
می گردد.


شرایط نگهداری :


تینرهای صنعتی را دور از نورمستقیم خورشید و شعله نگهداری کنید .

 

تینر های روغنی

تینر روغنی شرکت سیکلمه بر پایه هیدروکربورهای آلیفاتیک و آروماتیک بوده و قادر به رقیق نمودن رنگهای تزئینی ساختمانی ، اتومبیلی ، آستری‌ها و لاک‌های مربوطه وهمچنین رنگ‌های اکلیل آلومینیومی می باشد.

مشخصات فنی :

1)درصد آروماتیک: 75-60
2)نقطه جوش: C 200-163
3)دانسیته C20 - 20: kg/m³ 850-831

شرایط نگهداری :

تینر‌های روغنی را دور از نور مستقیم خورشید و شعله نگهداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد