وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

اعطای لیسانس برای تجاری سازی RAFT

اعطای لیسانس برای تجاری سازی RAFT


فناوری RAFT یک فرایند پلیمریزاسیون قوی و با قابلیت های فراوان است که موجب ایجاد شاخه جدیدی در شیمی پلیمر گردیده است. این فناوری توسط گروه CSIRO به ثبت رسیده است. اخیراً این گروه توافقی جهت تجاری سازی فناوری RAFT ، با شرکت مونومر پلیمر امضا نموده است.

روش RAFT منجر به ایجاد مولکول های با ساختار بسیار پیچیده می گردد که می توانند در طیف وسیعی از محصولات مصرف شوند. در حال حاضر این فناوری پیشرفت های اساسی در حوزه هایی از قبیل پوشش ها و رنگ ها، مواد فعال الکتریکی، افزودنی های سوخت، زیست موادها، سنتز پلیمرها، بهداشت فردی، رسانش دارو، و اجزای خودرو ایجاد نموده است.

در حدود ۳۲۰۰ مقاله در ارتباط با پیشرفت های RAFT منتشر شده و بیش از ۲۰۰ ثبت اختراع به موسسات پژوهشی و تجاری در سطح جهان اعطا گردیده است.

مونومر پلیمر، یک شرکت امریکایی متخصص در تولید مونومرهای ویژه و پلیمرهای با ساختار پیچیده، موافقت کرده است که روش RAFT را در سطح جهان تجاری سازد. این شرکت مواد مختلفی جهت استفاده در پوشش ها، چسب ها، تجهیزات پژشکی، رزین های دندان پزشکی و تصفیه آب تولید می کند.

استفان بل، مدیر شرکت مونومر پلیمر، اظهار می دارد که دسترسی به فناوری RAFT به شرکت این امکان را می دهد تا بتواند پلیمریزاسیون کنترل شده رادیکالی را در اختیار گرفته و در نتیجه موفقیت ها و فرصت های جدیدی در تولید مواد به دست آورد. یکی از جنبه های منحصر به فرد شیمی دان های این شرکت، تخصص در زمینه سیلان های آلی می باشد که کاربردهای ویژه ای از روش RAFT را برای تولید پلیمرهای با گروه های عاملی سیلانی به همراه خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد