وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

پدر علم پلیمر ایران: ابتکار و پشتکار موتور محرکه علم نانو وپلیمر

اراک - پدر علم پلیمر ایران گفت: ابتکار و پشتکار و حرکت در مسیر جهاد تحقیقاتی و علمی ، موتور محرکه پیشرفت در حوزه نانومتری و پلیمر است.
پدر علم پلیمر ایران: ابتکار و پشتکار موتور محرکه علم نانو وپلیمر است
پروفسور 'ناصر شریفی سنجانی' روز شنبه در همایش تجلیل از پدر علم پلیمر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک افزود: دنیای علم شیمی و فناوری های نوین آن امروز تعیین کننده اقتصاد دنیا است.
وی متذکرشد: دانش پژوهان و فرهیختگان این حوزه باید با مساله شناسی و استمرار در پژوهش به مرزهای ناشناخته نانوها ، کامپوزیت ها و پلیمرها وارد شوند و همه تلاش را برای کاربردی کردن دستاوردها در عرصه تولید به کار بگیرند.
وی گفت: قرن حاضر با سرعت وشتابان به سمت کشف ناپیدای نانومتری پیش می رود و می طلبد که دانش پژوهان دستاوردهای آزمایشگاهی گران سنگ در این حوزه را از طریق پارک های علم و فناوری در حوزه عمل توسعه دهند و دید جامع علمی خود را در مسیر پیشرفت جامعه و توسعه صنعت و تولید هدفگذاری کنند.

پروفسور شریفی، استعداد علمی ایرانیان را در دنیا کم نظیر خواند و افزود: اگر شیمی دانان و پژوهش گران حوزه نانو و پلیمرها حرف های تازه برای دنیا داشته باشند دیگر هیچ کشوری قادر نیست فناوری را بر ما تحمیل کند.
وی گفت: آنچه که قدرت علمی برتر در افق سند چشم انداز بیست ساله ایران مطرح شده فقط در سایه خودباروی و مجاهدت در تمامی حوزه ها به دست می آید.
وی اضافه کرد: زندگی بشر در سایه نانوپلیمرها و نانوکامپوزیت ها درحال تحول زیرساختی است و در دهه آینده به برکت دریچه های جدید علم نانو و امکان قرار دادن تریبک اتمی و ملکولی سلول ها شرایط ساخت هرچیز مهیا می شود.
وی ، رتبه علمی ایران در چهار سال قبل را در جهان 84 ذکرکردو گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت پژوهش های نانو هم اینک به رتبه 24جهان دست یافته است.
مدیرگروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز در این همایش گفت: سال 2011به نام سال جهانی شیمی نامگذاری شده که این مهم بیانگر تاثرگذاری و اهمیت علم شیمی در زندگی روزمره مردم است.
دکتر 'هادی شفیعی' افزود: تولیدات علم شیمی در طیف وسیعی از علوم از انرژی هسته ای و حوزه نفت و گاز تا تولید لباس های بی نیاز از شستشو و پلاستیک ها و غیره نقش دارد و این مهم رسالت علم آموزان شیمی را رنگین تر می کند.
وی ، پروفسور ناصر شریفی سنجانی را ستاره درخشان علم شیمی در جهان دانست و گفت: به لطف خدمات ارزنده این دانشمند که طریقه اندیشه صحیح و تبدیل اندیشه و به کار از ویژگی های منحصر به فرد وی است علم شیمی در شاخه نانو و پلیمر امروز در ایران و جهان رشد شتابانی گرفته است.
در ادامه این همایش با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید برجسته رشته شیمی دانشگاه های کشور از این فرهیخته اندیشمند تجلیل شد.ک/2

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد