وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

کشف روش جدید تولید نانوذرات سیلیکونی فلورسانت

فیزیکدانان انگلیسی متدی جدید برای ایجاد نانوذرات سیلیکونی فلورسانت کشف کردند که می تواند روند ورود داروها را به سلولهای بدن ردیابی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دپارتمان فیزیک و ستاره شناسی دانشگاه لچستر در این خصوص اظهار داشتند: "یک مزیت کلیدی این متد جدید در این است که کنترل اندازه های مختلف نانو ذرات و خصوصیات سطحی آنها را به صورت مستقل انجام می دهد. این متد بسیار چند بعدی است و می تواند ذرات فلورسانت را تولید کند."

این نانو ذرات تنها محتوی کمتر از 100 اتم سیلیکون هستند و خاصیت فلورسانسی آنها پس از ترکیب با آب آشکار می شود. این متد موجب می شود که خاصیت فلورسانسی نانوذرات بیش از سه ماه باقی بماند.

این فیزیکدانان در ادامه توضیح دادند: "فناوری نانو، استفاده از ساختارهایی است که ابعاد آنها در مقیاس نانو متری است. ساخت مواد و دستگاههای جدید با استفاده از این فناوری می تواند کلید توسعه های آینده علم و فناوری، مراقبتهای پزشکی و فناوری اطلاعات باشد."

براساس گزارش ساینس دیلی، ماهیت سیلیکون منجر به ایجاد نانوذراتی برای تولید حسگرهای پزشکی زیستی فلورسانت بسیار مفید می شود. این ذرات فلورسانت می توانند به ردیابی میزان ورود داروها به سلولها کمک کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد