وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

وبلاگ مهندسی پلیمر ۸۷

به وبلاگ تخصصی بچه های مهندسی پلیمر 87 دانشگاه امیدیه خوش آمدید.

افزایش سرعت پخت پلاستیک های مهندسی

محققان دانشگاه مازندران با افزایش نانو ذرات سیلیکا سرعت پخت پلاستیک های مهندسی را افزایش دادند.

دکتر موسی قائمی استاد شیمی دانشگاه مازندران هدف از انجام این پژوهش را بررسی سازو کار و سینتیک واکنشهای پخت رزین اپوکسی با عوامل پخت دی آمین های آروماتیک در حضور نانو سیلیکا به عنوان یک پرکننده و تقویت کننده خواص پلیمر بیان کرد.

وی افزود: رزینهای اپوکسی، مهمترین گروه از رزینهای تموست بوده و کاربردهای متنوعی به دلیل استحکام بالا، چسبندگی ‌و مقاومت شیمیایی مناسب و مقاوم در ذوب شدن و حل شدن، کاربردهای صنعتی بسیاری در تهیه کامپوزیتهای پلیمری، چسبها، رنگها، صنایع الکتریک، اتومبیل و هوافضا و جوش دهنده قسمتهای مختلف در صنایع کشتی سازی به عنوان بتونه در مرمت بدنه قایقها و ساختمانها، رزینهای غیر قابل نفوذ در ساختمان موشکها، روکش فولاد، روکش تانکها .دارند.

قائمی‌ افزود: امروزه رزین های اپوکسی به دلیل خواصی که گفته شد به طور گسترده ای به عنوان پلاستیکهای مهندسی استفاده می شوند.

استاد شیمی دانشگاه مازندران تصریح کرد: واکنشهایی که ضمن عمل پخت رزینهای اپوکسی صورت می‌گیرند سبب ایجاد پیوندهای عرضی بین مولکولهای پلیمر شده و در نهایت پلیمر ترموست را تولید می کنند.

وی افزود: همچنین خواص مکانیکی رزین پخته شده ، علاوه بر شرایط پخت به نوع عامل پخت هم بستگی دارد که با افزودن نانو ذرات سیلیکا به این واکنشها، سرعت پخت آنها به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: جزئیات این پژوهش که با همکاری سید مجتبی امینی نسب و محمد برغمدی درآزمایشگاه پلیمر دانشگاه مازندران انجام شده در مجله های Jurnal of Polymer Science (جلد 104،صفحات 3863-3855) و مجله Polymer Composites (جلد 29 صفحات 172- 165) منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد